Pomysłodawcą kampanii jest Polskie Stowarzyszenie Producentów Pomidorów i Ogórków Pod Osłonami. Celem inicjatorów jest zwiększenie spożycia pomidorów na rynku polskim i niemieckim, a także uświadomienie konsumentów o ich walorach odżywczych.
Twórcy kampanii zamierzają dotrzeć przede wszystkim do konsumentów. Część działań będzie jednak ukierunkowana na blogerów kulinarnych, dziennikarzy, dystrybutorów warzyw i przedstawicieli sieci handlowych. Narzędziami, które pomogą zrealizować program promocji pomidorów będzie aktywność medialna, internet, bezpośrednie spotkania, akcje promocyjne w sklepach, warsztaty w szkołach oraz uczestnictwo w targach.
Roczna produkcja pomidorów sięga w Polsce 712 tys. ton, z tego 20 proc. jest eksportowane. Głównym unijnym odbiorcą jest rynek niemiecki. Spożycie pomidorów w Polsce w 2014 roku wyniosło 9,96 kg w przeliczeniu na osobę. Jeden owoc o wadze 180 g zawiera witaminę B, potas, wapń, magnez i żelazo. W 60 proc. pokrywa dzienne zapotrzebowanie na witaminę C oraz w 25 proc. na witaminę E.
mk
źródło: FAMMU/FAPA