Na początku października (4.10) miejscowość Kowal na zaproszenie firmy Sakata gościła polskich i hiszpańskich specjalistów brokułowego biznesu.
Brokuł ze wszystkimi walorami prozdrowotnymi doskonale wpisuje się w promocję zdrowego trybu życia – stwierdziła Klaudia Horlop z firmy Sakata. Sakata zamierza edukować rodziny, kobiety i seniorów, dostosowując sposoby dotarcia do każdej z tych grup.
Co już zrobiono? Stronę na Facebooku, gadżety z brokułem, kolorowanki dla dzieci, naklejki na opakowania w handlu detalicznym z logo stowarzyszenia i kodem do skanowania, odwołującym do strony internetowej.
Co w planach? Plakaty do przychodni zdrowia, ubrania z logo stowarzyszenia, strona internetowa i YouTube, magazyn – kwartalnik o tematyce brokułowej, encyklopedia dla dzieci brokułowo-ogólnorolnicza oraz książka kucharska z brokułem w roli głównej.
Hiszpańskie brokuły
Stowarzyszenie Brokułowe w Hiszpanii powstało przed 7 laty. Prezesem jest Javier Bernabéu. Jednym z zadań stowarzyszenia była edukacja konsumentów, m.in. w marketach w zakresie właściwego gotowania tego warzywa. Stowarzyszenie propaguje np. na swojej stronie internetowej www.masbrocoli.com prozdrowotne właściwości brokułów. Warzywo popularyzowane jest wieloma drogami, m.in. wśród najmłodszych – przedszkolaków. Stowarzyszenie wspiera też żeńską drużynę futbolową. Hiszpanie z dużym dystansem do siebie podzielili się informacją o zdobyciu nagrody za najbrzydszą koszulkę dla sportowców – miała motyw brokułowy. – Źle, czy dobrze, byle o nas mówili – przekonywali. Coraz powszechniejsze jest w Hiszpanii zapotrzebowanie na biobrokuł. Tendencją jest też mieszanie różyczek z innymi warzywami. W ten sposób sprzedaje się już 30% brokułów. Brokułowe produkty mnożą się szybko. Ostatnio pojawił się nawet brokułowy ryż.
Ambicją stowarzyszenia jest zwiększenie konsumpcji z 200 g/osobę rocznie do 1,2 kg. kw