StoryEditor

Czy wycofają reklamę?

04.04.2018., 11:23h
Czy koncern Unilever Polska ulegnie naciskom Zrzeszenia Producentów Papryki Rzeczpospolitej Polskiej? W liście otwartym skierowanym do prezesa tej firmy, władze organizacji żądają natychmiastowego wycofania z mediów reklamy papryki.

O co chodzi w sporze? ZPPRP jest zaniepokojone treścią reklamy, która zdaniem Zrzeszenia nie daje jasnego i wyraźnego przekazu dotyczącego papryki, a sugeruje że najlepsza papryka pochodzi z Hiszpanii.

Z treści listu wynika, że: – Reklama ta wprowadza polskich konsumentów w błąd. My i nasi producenci mamy poważne obawy co do tego w czym papryka z Hiszpanii jest lepsza od tej produkowanej w Polsce. Chcielibyśmy zaznaczyć, że w Polsce produkuje się paprykę nie gorszą pod każdym względem niż ta produkowana w Hiszpanii. Nie ma i nie będzie naszej zgody na tak jednostronny przekaz dotyczący papryki w Państwa reklamie emitowanej w mediach w Polsce i co za tym idzie, skierowanej do Polaków.

Dalej czytamy: – Nasi producenci nie mają się czego wstydzić i produkują paprykę bardzo dobrej jakości, na pewno nie gorszej od hiszpańskiej. Produkowana na naszym subregionie papryka jest rozpoznawalna i przez konsumentów doceniana nie tylko na naszym polskim rynku, ale także jest eksportowana do innych krajów w Europie. Dlatego niezrozumiały dla naszych producentów papryki jest przekaz, który niesie państwa reklama. (...) Żądamy, aby emisja niefortunnej reklamy została wstrzymana w trybie natychmiastowym ze wszystkich mediów.

Zrzeszenie Producentów Papryki Rzeczpospolitej Polskiej list swój skierowało do mediów, UOKiK, władz politycznych oraz organizacji rolniczych.

Zdaniem Zrzeszenia sugestia zawarta w reklamie, wskazująca która papryka jest najlepsza i gdzie są najlepsze warunki do jej produkcji dyskryminuje naszych polskich producentów warzyw i owoców.

kw

21. listopad 2024 10:06