Fresh Market to wydarzenie w branży owoców, warzyw i kwiatów, które gromadzi przedstawicieli największych sieci handlowych i sklepów.
Każde spotkanie to rozmowa twarzą w twarz z przedstawicielami konkretnej sieci handlowej lub marki. Zwykle trwa ona 10 minut – w tym czasie przedstawiane są oferty. To pierwszy krok do nawiązania współpracy. Spotkania z przedstawicielami sieci handlowych są na bieżąco aktualizowane na dużym ekranie. Osoba, która chce nawiązać kontakt z konkretną siecią czy sklepem pobiera numerek i oczekuje na wywołanie.
Ale konferencja to nie tylko możliwość spotkania z przedstawicielami sieci handlowych i sklepów. Swoją ofertę prezentowały także firmy produkujące opakowania do warzyw i owoców. Jeżeli zainteresowanie uczestników skierowane było na świeże warzywa czy owoce również można było z taką ofertą firm się zapoznać. A jak już jest to wszystko pod ręką to szczęścia potrzebna była tylko maszyna do pakowania. Na stoiskach można było również zapoznać się z wymogami jakie należy spełnić, aby dostarczać do sklepów towar najlepszej jakości.
A jak konferencja to oczywiście prelekcje i panele dyskusyjne z zaproszonymi gośćmi.
W tym roku można było posłuchać o sytuacji i prognozach na najbliższy sezon na polskim rynku warzyw i owoców.
Panele dyskusyjne poświęcone były prognozom podaży i popytu owoców i warzyw na polskim i zagranicznym rynku, kanałach dystrybucji, szansach i zagrożeniach w eksporcie i imporcie. Osobny panel poświęcony został roli opakowań w sprzedaży.
Jak co roku na konferencji wybierany był Produkt Roku 2018 Fresh Market Award.
Głosowanie odbywało się w dwóch kategoriach – pierwsze jako produkt internautów, drugi to produkt uczestników konferencji. W tym roku do miana Produktu Roku pretendowały następujące produkty:
- BIO Nasiona na kiełki firmy W. Legutko Przedsiębiorstwo Hodowlano-Nasienne Sp. z o.o.,
- Mikroliście „Baziółka” firmy Baziółka – Swedeponic Polska Sp. z o.o.,
- Sałata Knox firmy Rijk Zwaan Polska Sp. z o.o.,
- Kwiat cięty minigerbera sieria „MI PUNKI” firmy Floraya LG Flowers,
- Pomidory malinowe E15A.41717 firmy Enza Zaden Poland,
- Tacka Cartonpet TM firmy Carton Pack,
- Fruit & Spice firmy Bratzler & Co. GmbH.
Nagrodę Fresh Market Award 2018 w tym roku zarówno w głosowaniu internetowym jak i na konferencji zdobyła sałata Knox firmy Rijk Zwaan Polska.
„Wszystkie smaki i kolory papryki”
Zrzeszenie Producentów Papryki RP rozpoczęło we wrześniu pierwszą w Polsce kampanią promującą paprykę z południa Mazowsza. Jej celem jest budowanie wśród konsumentów świadomości, że w Polsce produkowane są różne smaki i kolory papryki o wielu walorach smakowych i zdrowotnych. Kampania jest organizowana dzięki wsparciu ze środków finansowych Funduszu Promocji Owoców i Warzyw.
Szerszą relację z konferencji przedstawimy w numerze 11/2018 WiOM.
macka