Każda plastikowa torba, butelka czy słomka ma znaczenie
Lidl Polska wie, że każda plastikowa torba, butelka czy słomka ma znaczenie – bo na całym świecie są ich miliardy, dlatego sieć ogranicza ilość plastiku w opakowaniach marek własnych. Tylko w samym 2019 roku Lidl Polska zredukuje zużycie plastiku o ponad 800 ton. Firma postępuje odpowiedzialnie i planuje długoterminowo – pierwsze kroki zostały już postawione, a jeszcze więcej innowacyjnych działań przed siecią. Stawiając sobie kolejne, konkretne cele w trosce o ekologię i przyszłość naszej planety, Lidl właśnie wprowadził innowacyjny sposób znakowania Bio owoców i warzyw za pomocą wiązki światła. To może być przełom w (roz)pakowaniu produktów Bio.
Od grudnia pierwsze Bio warzywa znakowane naturalnym światłem
Już od początku grudnia we wszystkich sklepach Lidl pojawią się pierwsze warzywa Bio znakowane przy pomocy natural branding’u, czyli z wykorzystaniem naturalnego światła. Będą to: Bio dynia piżmowa oraz Bio seler. Metoda naturalnego znakowania jest zupełnie bezpieczna – w żaden sposób nie oddziałuje na strukturę i wartości odżywcze produktów. Z wykorzystaniem skoncentrowanej wiązki światła na warzywie pojawia się „tatuaż”. W ten sposób warzywa Bio będą dostępne bez opakowań, a informację o tym, że są to produkty Bio znajdziemy bezpośrednio na skórce.
Jako Lidl Polska przyjęliśmy istotne zobowiązanie w zakresie redukcji plastiku. Do 2025 roku 100 proc. plastikowych opakowań produktów marek własnych będzie możliwa do recyklingu, jak również zredukujemy zużycie plastiku w opakowaniach jednostkowych i zbiorczych produktów marek Lidla o 20 proc.. Aby to osiągnąć systematycznie pracujemy już dzisiaj. Postawiliśmy pierwsze kroki wycofując ze sprzedaży plastikowe naczynia jednorazowe. Do końca 2019 roku obniżymy zużycie plastiku o 800 ton dzięki ograniczeniu materiału PET w butelkach wody Saguaro (442 tony plastiku mniej), czy też stopniowo redukując materiał, z którego produkowane są opakowania mięsa i drobiu (217 ton plastiku mniej), wyeliminujemy także 150 ton plastiku dzięki sprzedaży warzyw i owoców luzem. Teraz zdecydowaliśmy się na kolejne, innowacyjne rozwiązanie, wprowadzając wspólnie z Farmą Świętokrzyską natural branding – podsumowuje Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communication, Lidl Polska.
Wizja „mniej plastiku”
Źródło: www.wiadomoscihandlowe.pl