StoryEditor

Polaku, jedz eko! Forum „BIOEXPO” o żywności ekologicznej już wkrótce

23.09.2020., 00:00h

Jedynie ponad 2 proc. – tyle terenów w Polsce przeznaczonych pod uprawy zajmują certyfikowane gospodarstwa ekologiczne . Najwięcej takich terenów znajduje się w województwie warmińsko-mazurskim, zachodniopomorskim oraz podlaskim. To wciąż bardzo mało, biorąc pod uwagę ogromny potencjał polskiego rolnictwa. Natomiast z analiz przeprowadzonych przez Szkołę Główną Gospodarstwa Wiejskiego w 2020 roku wynika, że 32,1% badanych Polek i Polaków można zaliczyć do regularnych konsumentów żywności ekologicznej. 

Okazją do porozmawiania na temat branży bio w Polsce będzie Forum „BIOEXPO” 8-10 października w PTAK WARSAW EXPO. Wydarzenie towarzyszy największym w Polsce oraz w Europie Środkowo-Wschodniej targom dla branży ekologicznej.


Trzy dni, pięć paneli tematycznych i blisko pięćdziesięciu ekspertów – Forum „BIOEXPO” to niepowtarzalna okazja do poznania i rozpoczęcia swojej drogi z żywnością ekologiczną. Goście opowiedzą m.in. o żywności ekologicznej i jej produkcji, dbaniu o naszą planetę oraz rozwieją wątpliwości związane z ekokosmetykami. W wydarzeniu można wziąć udział nie tylko jako rolnik, producent czy dietetyk, ale również jako konsument czy osoba zainteresowana tematem ekożywności w Polsce. 


„– 20 maja br. Komisja Europejska opublikowała strategię Od pola do stołu na rzecz sprawiedliwego, zdrowego i przyjaznego dla środowiska systemu żywnościowego. Kluczowym elementem tej strategii jest osiągnięcie 25% gruntów rolnych objętych rolnictwem ekologicznym do 2030 r. Jako Bank Zielonych Zmian, BNP Paribas codziennie wspiera producentów żywności oraz też pomaga tym, którzy planują zmienić lub rozszerzyć swój profil działalności o uprawę lub hodowlę ekologiczną. Dlatego też chętnie angażujemy się z w edukacyjne i promocyjne działania mające na celu wzmacnianie roli rolnictwa ekologicznego w walce ze zmianami klimatu” – mówi Maciej Piskorski, dyrektor Departamentu Produktów Agro w BNP Paribas.


Tegoroczne panele dyskusyjne podejmą tematykę warunków rozwoju i tendencji na rynku bio w Polsce, jego szans i barier oraz kanałów dystrybucji. Prelegenci nawiążą również do najnowszych badań, czystej etykiety, zero waste, składu żywności, a także jakości żywności ekologicznej. Zagadnienia poruszane na Forum są kierowane do branży, zawodów wspierających (mediów, lekarzy, ekologów, polityków) oraz konsumentów, którzy chcą współtworzyć zieloną planetę. Organizatorzy poruszą również kwestię zdrowego żywienia i wpływu żywności ekologicznej na nasz organizm. Warto też zwiedzić przy okazji Forum targi i zapoznać się z ofertą produktów ekologicznych dostępnych na rynku polskim.


Okazją do zdobycia profesjonalnej wiedzy i pozyskania wskazówek od ekspertów będą pierwsze dwa dni Forum. Pierwszym panelem (8 października) będzie „Chcę być na rynku eko” dla podmiotów zainteresowanych rozpoczęciem produkcji ekologicznej, czyli rolników, przetwórców, producentów. Uczestnicy i uczestniczki porozmawiają m.in na temat tego, jak prawidłowo rozpocząć taką produkcję, jak uzyskać odpowiednią certyfikację oraz jak skutecznie wprowadzać asortyment bio do sprzedaży. Tego dnia odbędzie się również panel poświęcony naturalnym kosmetykom – „Ekokosmetyki”. Goście opowiedzą, czym takie kosmetyki się charakteryzują, jak je odróżnić, co powinny zawierać dobre, zdrowe kosmetyki. Nie zabraknie również obecnych trendów w kosmetyce i kosmetologii. W rozmowie wezmą udział influencerzy, producenci i dystrybutorzy. Drugi dzień (9 października) to panel „Tworzymy rynek eko”, w którym podjęte zostaną tematy najbardziej potrzebne branży – trendy, dobre praktyki, marketing i promocja na ekorynku oraz jego badania i rozwój. Będzie można uczestniczyć również m.in. w dyskusji na temat kierunku rozwoju rynku BIO w Polsce oraz w debacie dotyczącej szans i barier na tym rynku. 



Oprócz tego trzeci dzień Forum będzie skierowany do konsumentów, osób zainteresowanych żywnością ekologiczną i branż wspierających. Będzie on poświęcony walorom żywności bio, mitom związanym z cukrem czy glutenem, głównym kierunkom i celom strategicznym w polityce klimatycznej miast oraz prozdrowotnym i leczniczym właściwościom ekologicznego jedzenia. Szczegółowe informacje na temat prelegentów oraz paneli znajdują się na stronie www.jemyeko.com/kongres-bioexpo/


Forum „BIOEXPO” odbywa się już po raz drugi. W poprzednim roku wydarzenie przyciągnęło 500 uczestników, a udział w nim wzięło 50 prelegentów. Forum wspiera również BNP Paribas Bank Polska S.A, który jest częścią grupy bankowej BNP Paribas obecnej w 71 krajach. W Polsce jako bank uniwersalny o globalnym zasięgu kieruje usługi do klientów detalicznych, Wealth Management, a także firm w segmentach mikro, MŚP i bankowości korporacyjnej. BNP Paribas jako Bank Zielonych Zmian wspiera klientów w przechodzeniu na gospodarkę niskoemisyjną, ogranicza negatywny wpływ działalności operacyjnej na środowisko naturalne oraz inspiruje klientów do podejmowania trafnych decyzji finansowych. Ponadto, BNP Paribas od ponad 100 lat finansuje rolnictwo i sektor spożywczy, co stanowi istotną część prowadzonej działalności, a dzięki globalnemu wsparciu Grupy, Bank nieustannie rozwija usługi dedykowane temu segmentowi.

Aby otrzymać bezpłatny bilet na Forum, wystarczy jedynie wypełnić formularz na stronie www.bioexpo.pl/rejestracja-b2b/ jako odwiedzający. Więcej informacji o panelistach oraz szczegółowy program wydarzenia już wkrótce. Organizatorem Forum są Polska Izba Żywności Ekologicznej, Ptak Warsaw Expo oraz Zwalcz Nudę.

Polska Izba Żywności Ekologicznej zrzesza ponad 100 przedsiębiorców reprezentujących wszystkie segmenty rynku BIO w Polsce: rolników, przetwórców, producentów, dystrybutorów i sklepy, jednostki certyfikujące i branże pokrewne: producentów naturalnych kosmetyków, środków czystości, nawozów czy biokompostowalnych opakowań i naczyń jednorazowych. 

Ptak Warsaw Expo to największe Międzynarodowe Centrum Targowo-Wystawienniczym w Polsce i Europie Środkowej, które zlokalizowane jest na przedmieściach Warszawy. Posiada 143 000 m2 powierzchni wystawienniczej w sześciu pawilonach oraz 500 000 m2 powierzchni zewnętrznej, która może być wykorzystana do organizacji wystaw, jak i wydarzeń plenerowych.

Zwalcz Nudę to agencja, która specjalizuje się w edukacji dzieci i dorosłych poprzez ciekawe inicjatywy oraz organizowanie kampanii społecznych.



Patroni medialni
Zielona.gazeta.pl
Haps
Przegląd Gastronomiczny
WIOM – Warzywa i Owoce Miękkie
TopAgrar
Food Fakty
Green News
Chrońmy Klimat
28. listopad 2024 10:43