- Od lat budujemy rynek. Od 3 lat świadomość daty rozpoczęcia sezonu, atmosferę czekania i odliczania. W tym roku idziemy o krok dalej. Naszym celem jest wyrobienie nawyku jedzenia borówek w sezonie zbiorów. Pokażemy, że to wygodna przekąska, która spełnia wszystkie potrzeby nowoczesnego konsumenta. Jest częścią zdrowego stylu życia. Takie cele sobie stawiamy – mówi Katarzyna Grzegrzółka-Parafiniuk, Przewodnicząca Zarządu Fundacji Promocji Polskiej Borówki.
Projekt „Lato z borówkami” uzyskał dofinansowanie z Funduszu Promocji Owoców i Warzyw, a jego koszt wyniesie około 180 tys. zł. Pozwoli to na kontynuację i rozszerzenie dotychczasowych działań promocyjnych, prowadzonych z inicjatywy plantatorów.
- Borówkarze wyznaczają nowe standardy w zakresie promocji w Polsce i za granicą. Szczególnie na rynku polskim może to stanowić wzór dla innych owoców, nie tylko jagodowych. Robią wrażenie producenci, ich energia i pomysły. Najlepszego produktu nie da się wypromować bez ludzi. A jeśli są ludzie, i oni tworzą wizerunek owocu, robi to olbrzymie wrażenie – mówił komentując realizację celów promocyjnych dr Piotr Baryła, Prezes Krajowego Stowarzyszenia Plantatorów Czarnej Porzeczki.
Już w maju powstanie cykl filmów edukacyjnych prezentujących konsumentom pracę na plantacjach. W czerwcu branża wybierać będzie najmłodszego z plantatorów. Dokonana przez niego degustacja otworzy borówkowy sezon. W ubiegłym roku tę tradycję zainaugurował 10 miesięczny Staś Pieńko, syn i wnuk lubelskich plantatorów. Samo finałowe głosowanie obserwowało na Facebooku 50 tys. ludzi.
Inauguracja sezonu borówkowego w 2018 roku odbędzie się w sobotę 30 czerwca. Zostanie zorganizowany event dla konsumentów z degustacją przez najmłodszego plantatora i prezentacją plonów. Promocja walorów zdrowotnych, wygody i łatwości podania borówek dzieciom.
1 LIPCA w Dniu Polskiej Borówki plantatorzy w całej Polsce zaproszą na Borówkowy Weekend. To też już tradycja. Konsumenci będą mieli możliwość skosztowania pierwszych dań, deserów, koktajli i lodów ze świeżych borówek.
W lipcu promowane będą walory zdrowotne borówek i łatwość ich podania. Specjalnie promowane będzie dodawanie borówek do napojów. „Lato z borówkami” potrwa do końca wakacji, w sierpniu branża pokaże smak borówek doceniany przez producentów rzemieślniczych lodów i wybierze najlepsze lody borówkowe na świecie.
W czasie wakacji zrealizowane zostaną także warsztaty dla dzieci przedszkolnych „Skąd się biorą borówki?”. Ich celem jest pokazanie dzieciom jak rosną i dojrzewają owoce, jak plantatorzy chronią je przed niekorzystnymi warunkami pogodowymi oraz jak się je zbiera.
am
Źródło: informacje prasowe Fundacji Promocji Polskiej Borówki