Od 5 do 7 września 2019 w EXPO XXI Warszawa zagoszczą dwie imprezy branżowe – 27. Międzynarodowa Wystawa ZIELEŃ TO ŻYCIE (rośliny ozdobne, drzewa, krzewy, byliny oraz technika) oraz 4. edycja FLOWER EXPO POLSKA (prezentująca kwiaty cięte, rośliny doniczkowe oraz akcesoria dekoracyjne). Organizatorzy – Związek Szkółkarzy Polskich i Agencja Promocji Zieleni – zaprosili do udziału ponad 250 wystawców z 10 krajów: Polski, Holandii, Niemiec, Danii, Włoch, Belgii, Francji, Litwy czy Kenii i USA.
ZIELONA BRANŻA
Tegorocznym tematem przewodnim targów i wyrazem synergii wydarzeń jest Naturalny wybór. Hasło zwraca uwagę na fundamentalną rolę zieleni w życiu człowieka oraz jego zamiłowanie do roślin i kwiatów, które stanowią nieodzowny element celebrowania ważnych życiowych okazji, ale też istotny komponent w aranżowaniu codziennej przestrzeni.
Motto stanowi inspirację do przygotowania programu m.in. konferencji Mocno Zielone Miasto kierowanej do zarządzających zielenią miejską, jej projektantów i wykonawców. Jednym z prelegentów będzie Marcin Gąsiorowski – praktykujący od wielu lat w Niemczech i w Polsce architekt krajobrazu, specjalizujący się w tematyce założeń naturalistycznych. W programie konferencji znajdą się również takie tematy jak: „Parki kieszonkowe Krakowa”, „Ścieżki rowerowe, a kolizje z zielenią” czy „Kodeks dobrych praktyk w ogrodnictwie”.
Rozwiązania wspierające planowanie zieleni, stanowią atrakcyjny punkt dla projektantów. Warsztaty z Vectorworks i Gardenphilia Designer, zaprezentują dwa różne programy komputerowe, które ułatwiają prace nad planowaniem terenów zieleni. Natomiast warsztaty projektowe: „Mała przestrzeń – wielkie możliwości”, które poprowadzi Agnieszka Hubeny-Żukowska dotyczyć będą projektowania małych miejskich ogrodów ze szczególnym uwzględnieniem zasad bioróżnorodności. Uczestnicy przepracują też pomysły na obniżenie kosztów pielęgnacji ogrodu i zmianę podejścia do prac ogrodniczych, tak by zamiast obowiązkiem stały się dla inwestora przyjemnością.
W ramach bogatego programu towarzyszącego odbędzie się także seminarium „Wiedza dla Producentów” dotyczące nowoczesnych metod produkcji, ochrony roślin, a także zmian w przepisach dotyczących tzw. paszportów dla roślin. Blok „Wiedza dla Handlu” skierowany do właścicieli centrów ogrodniczych, kwiaciarni i sklepów uwzględni tematy z zakresu zarządzania ceną, marketingu w miejscu sprzedaży oraz stosowania mediów społecznościowych jako skutecznego narzędzia promocji.
KWITNĄCY BIZNES
Program wydarzeń towarzyszących dla segmentu florystycznego przeplata się z tym dla producentów roślin czy handlu ogrodniczego. Odwiedzający targi skorzystają z pokazów florystycznych zachęcających do dekorowania wnętrz, tworzenia stylowych aranżacji z roślin doniczkowych. Floryści i właściciele kwiaciarni mogą wziąć udział w branżowych seminariach np. „Visual merchandising – sztuka prezentacji”. Wystąpienia będą kreatywne, praktyczne, jak również stawiające na działania prosprzedażowe.
Do przedstawienia inspirujących, zaskakujących, ale zarazem użytecznych rozwiązań zaproszono: Macieja Krzusa z Dolnośląskim Zespołem Szkół w Jaworze, Magdalenę Kaczmarek-Sidor oraz Maję Pisulę firmujące Warszawianki – Kwiaciarnia Eventowa, Zygmunta Sieradzana reprezentującego Stowarzyszenie Florystów Polskich oraz florystki z Podyplomowych Studiów Florystyka – Sztuka Układania Kwiatów. Gościem specjalnym jest Hans Zijlstra z Holandii - znany i ceniony na świecie mistrz florystyki, który zaprezentuje najnowsze tendencje w pokazie pt. „Kwiatowe oczarowanie. Trendy”. Dodatkową atrakcją będzie przeprowadzony podczas targów egzamin florystyczny kończący Podyplomowe Studia Florystyka – Sztuka Układania Kwiatów, podczas którego 14 studentów wykona po 4 prace – bukiet, dekorację stołu, wiązankę ślubną oraz dużą formę. Pierwszego dnia wystawy poznamy, jaką przygotowali koncepcję, dobór materiałów, technikę wykonania i sposób prezentacji. Gwarantujemy świeżość w działaniu i kreatywność!
TARGI, SPRAWDZONA PLATFORMA BIZNESOWA
Ponadto na targach branżowi goście będą mogli prowadzić rozmowy handlowe z wystawcami w specjalnie przygotowanej Strefie spotkań. Dodatkowo do dyspozycji wszystkich uczestników wystawy dostępna jest bezpłatna aplikacja targowa, która gwarantuje m.in.: bieżące informacje o wystawcach, programie, jak również stanowi ułatwienie w umawianiu spotkań biznesowych. W jedynym w Polsce Konkursie Roślin Nowości międzynarodowe jury wyłoni najcenniejsze odmiany, które w następnych sezonach zagoszczą na „zielonym rynku”. To szczególna okazja do promocji szkółek w kraju i za granicą, a w tym roku o tytuł powalczą aż 33 rośliny.
Dwa pierwsze dni targów przeznaczone są dla gości branżowych. W sobotę, ostatniego dnia na wystawę może przyjść każdy pasjonat ogrodnictwa i skorzystać z kiermaszu roślin, ciekawych prelekcji, pokazów czy wypocząć w strefie relaksu. Jak również skorzystać ze Strefy Porad, w której eksperci odpowiedzą na pytania z zakresu pielęgnacji i prowadzenia ogrodu.
Więcej informacji o programie, aplikacji mobilnej, rejestracja na targi oraz wydarzenia towarzyszące dla profesjonalistów na www.zielentozycie.pl oraz www.flowerexpo.pl
Maciej Kania
Źródło: mat. prasowe