Podczas forum zaprezentowano najważniejsze trendy rynkowe i konsumenckie. Bogaty program sesji tematycznych obejmował m.in. takie zagadnienia, jak: trendy kulinarne i prozdrowotne wśród współczesnych konsumentów, tworzenie i rozwijanie marki własnej produktu, rodzaj i funkcje opakowania oraz jego rola w budowie relacji z konsumentem, produkcja i promocja polskiej żywności w oparciu o naturalność, jakość i bezpieczeństwo, nowe kanały dystrybucji żywności.
Wiele uwagi poświęcono regulacjom prawnym w sektorze spożywczym, a także roli social mediów w marketingu produktów. Mówiono o potrzebie konsolidacji wytwórców żywności, w tym także producentów owoców i warzyw. Omówiono potencjał rynku żywności ekologicznej w Polsce. Przedstawiono systemy zapewnienia jakości i bezpieczeństwa produktów, umożliwiające kontrolę jakości i powtarzalności produktów na każdym etapie ich wytwarzania. Zaprezentowano także innowacje i technologie w obszarze produkcji i handlu żywnością, ze szczególnym naciskiem położonym na rozwiązania i narzędzia w technologii cyfrowej, wspomagające procesy produkcji i sprzedaży.
W sesjach tematycznych wzięli udział eksperci z Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Polskiej Federacji Producentów Żywności, Związku Pracodawców, Banku BGŻ BNP Paribas, a także prezesi i przedstawiciele firm z branży spożywczej – producentów, przetwórców, handlowców i dystrybutorów żywności.
Relacja z wydarzenia zostanie zamieszczona w najbliższym numerze „Pod Osłonami”.
am