StoryEditor

Warzywa i owoce na salonach mody w Mediolanie

13.09.2019., 12:04h

Mediolan światowa stolica mody, miejsce gdzie wszyscy wielcy projektanci chcą się pokazać. Niektórzy z nich postanowili wykorzystać owoce i warzywa nie tylko do zdobienia swoich witryn ale też do projektowania ubrań czy biżuterii. 


Witryny pełne warzyw w stolicy mody

Podczas gdy rzeczywista gra o plon spędza sen z powiek producentom, a moda żywieniowa kreuję warzywa, jako główne danie na salonach, idąc ulicami Mediolanu można dostrzec motywy warzywne na witrynach wielkich marek w świecie mody. Za szybą rodziny z koszami pełnymi warzyw, a na grządkach rośnie sałata, kapusta czy rzepa. 

Witryna pełna smaku
fot. M. Wieczyński

Warzywny styl
fot. M. Wieczyński

Warzywa na wybiegach w Mediolanie

Warzywa nie tylko na witrynach, ale również na wybiegach. Dolce & Gabbana od lat w swoje projekty wplata motywy warzywne zaczerpnięte od „ogrodnika mody” Kena Scotta. Projektanci sięgają po pęczki inspiracji, czego owocem są projekty pełne barw. Kapusta, marchewka i groszek na długich eterycznych sukienkach lub haftowane torby z cekinami, z którymi można iść na bazar po warzywa i owoce. Motywy warzyw i owoców są również wykorzystywane do produkcji ekstrawaganckich naszyjników i kolczyków. 


Źródło: https://www.youtube.com/fashionfeed

Warzywa i owoce marketingowy samograj

Najlepszą promocją dla warzyw i owoców jest to, że są zdrowe i smaczne, ale  czy obecność warzyw na produktach wielkich projektantów mody wyznaczających światowe trendy nie jest równie dobra? Patrząc od strony marketingowej to zależność przyczynowo skutkowa jest odwrotna, ponieważ to wielcy producenci lansują się na popularności warzyw i owoców, natomiast korzyść jest obopólna. Wielkie marki w świecie mody takie jak Dolce & Gabbana organizują kampanie reklamowe na straganach z warzywami i owocami, co miało miejsce np. tej wiosny w Mediolanie. W czasach gdy zdrowy styl życia urasta do rangi religii, a na każdym kroku ktoś z naszych znajomych przechodzi na wegetarianizm czy weganizm, warzywa i owoce brane są pod lupę bardziej niż kiedykolwiek. Można rzec, że warzywa wkroczyły na salony, warzywa kroczą po wybiegach, warzywa brylują na Instagramie. Nie są to celowe zabiegi propagandowe by jeść i produkować więcej warzyw, ale jest to fala pewnego trendu, producentom pozostaje tylko sprawnie na niej surfować.


Źródło: https://www.youtube.com/Dolce&Gabbana

Marcin Wieczyński

22. listopad 2024 05:01