Witryny pełne warzyw w stolicy mody
fot. M. Wieczyński
fot. M. Wieczyński
Warzywa na wybiegach w Mediolanie
Warzywa nie tylko na witrynach, ale również na wybiegach. Dolce & Gabbana od lat w swoje projekty wplata motywy warzywne zaczerpnięte od „ogrodnika mody” Kena Scotta. Projektanci sięgają po pęczki inspiracji, czego owocem są projekty pełne barw. Kapusta, marchewka i groszek na długich eterycznych sukienkach lub haftowane torby z cekinami, z którymi można iść na bazar po warzywa i owoce. Motywy warzyw i owoców są również wykorzystywane do produkcji ekstrawaganckich naszyjników i kolczyków.
Źródło: https://www.youtube.com/fashionfeed
Warzywa i owoce marketingowy samograj
Najlepszą promocją dla warzyw i owoców jest to, że są zdrowe i smaczne, ale czy obecność warzyw na produktach wielkich projektantów mody wyznaczających światowe trendy nie jest równie dobra? Patrząc od strony marketingowej to zależność przyczynowo skutkowa jest odwrotna, ponieważ to wielcy producenci lansują się na popularności warzyw i owoców, natomiast korzyść jest obopólna. Wielkie marki w świecie mody takie jak Dolce & Gabbana organizują kampanie reklamowe na straganach z warzywami i owocami, co miało miejsce np. tej wiosny w Mediolanie. W czasach gdy zdrowy styl życia urasta do rangi religii, a na każdym kroku ktoś z naszych znajomych przechodzi na wegetarianizm czy weganizm, warzywa i owoce brane są pod lupę bardziej niż kiedykolwiek. Można rzec, że warzywa wkroczyły na salony, warzywa kroczą po wybiegach, warzywa brylują na Instagramie. Nie są to celowe zabiegi propagandowe by jeść i produkować więcej warzyw, ale jest to fala pewnego trendu, producentom pozostaje tylko sprawnie na niej surfować.
Źródło: https://www.youtube.com/Dolce&Gabbana
Marcin Wieczyński