Po oświadczeniu wiceministra aktywów państwowych, Artura Sobonia, który w rozmowie z money.pl rzucił pomysł utworzenia sieci państwowych sklepów spożywczych, temat zaczął krążyć w przestrzeni medialnej. Portal postanowił sprawdzić, jak do tej koncepcji odnoszą się zwykli konsumenci.
Z ankiety wynika, że 19 proc. badanych „zdecydowanie” popiera pomysł, a 25 proc. „raczej” go popiera – w sumie 44 proc. respondentów jest „za”. „Raczej” przeciw jest 13 proc. ankietowanych, „zdecydowanie” nie popiera pomysłu 18 proc. – łącznie 31 proc. osób jest przeciw. 25 proc. Polaków nie ma zdania w tej kwestii.
Ankieta pokazuje ponadto, że aż dla 58 proc. Polaków obojętne jest, czy sklep należy do polskiej czy zagranicznej firmy. Patriotyzm zakupowy wykazuje 37 proc. odpytanych.
Źródło: Wiadomości Handlowe
StoryEditor