StoryEditor

Więcej środków na promocję

18.12.2017., 11:16h

Komisja Europejska przyjęła Roczny Program Prac na 2018 r. dotyczący promocji produktów rolnych i żywnościowych. Na programy promocyjne i informacyjne w 2018 r. założono budżet w wysokości 179,1 mln euro. Dodatkowo, podobnie jak w roku ubiegłym, przewidziano budżet na działania własne KE, w wysokości 9,5 mln euro.

Budżet przeznaczony na współfinansowanie działań promocyjnych w 2018 r. znacznie się zwiększył. Roczny Program Prac na 2018 r. zakłada współfinansowanie programów promocyjnych wszystkich państw członkowskich, w ramach jednego z mechanizmów Wspólnej Polityki Rolnej „Wsparcie działań informacyjnych i promocyjnych na rynkach wybranych produktów rolnych”, na poziomie 179,1 mln euro, czyli o 46,1 mln euro więcej w stosunku do budżetu RPP w 2017 r.

Unijna polityka promocyjna koncentrować się będzie przede wszystkim na rynkach o największym potencjale wzrostu – czyli głównie na krajach poza unijnych. Program Prac na 2018 r., podobnie jak w latach poprzednich, umożliwi współfinansowanie z budżetu UE kampanii promocyjnych, dotyczących produktów rolno-spożywczych. Program ten jest kontynuowany na tych samych ogólnych zasadach, co poprzednie programy promocyjne, ze szczególnym uwzględnieniem zwiększenia liczby indywidualnych kampanii skierowanych do krajów spoza UE o największym potencjale wzrostu.

Główny nacisk jest położony na współfinansowanie kampanii, mających na celu informowanie konsumentów o unijnych systemach jakości, takich jak:

 

rolnictwo ekologiczne,

chroniona nazwa pochodzenia (CHNP),

chronione oznaczenie geograficzne (CHOG),

gwarantowana tradycyjna specjalność (GTS).

 

Zaproszenia do składania wniosków zostaną opublikowane w styczniu 2018 r. na stronie internetowej CHAFEA: https://ec.europa.eu/chafea/agri/newsroom-and-events/news

am

Źródło: MRiRW

22. listopad 2024 03:11