Budżet przeznaczony na współfinansowanie działań promocyjnych w 2018 r. znacznie się zwiększył. Roczny Program Prac na 2018 r. zakłada współfinansowanie programów promocyjnych wszystkich państw członkowskich, w ramach jednego z mechanizmów Wspólnej Polityki Rolnej „Wsparcie działań informacyjnych i promocyjnych na rynkach wybranych produktów rolnych”, na poziomie 179,1 mln euro, czyli o 46,1 mln euro więcej w stosunku do budżetu RPP w 2017 r.
Unijna polityka promocyjna koncentrować się będzie przede wszystkim na rynkach o największym potencjale wzrostu – czyli głównie na krajach poza unijnych. Program Prac na 2018 r., podobnie jak w latach poprzednich, umożliwi współfinansowanie z budżetu UE kampanii promocyjnych, dotyczących produktów rolno-spożywczych. Program ten jest kontynuowany na tych samych ogólnych zasadach, co poprzednie programy promocyjne, ze szczególnym uwzględnieniem zwiększenia liczby indywidualnych kampanii skierowanych do krajów spoza UE o największym potencjale wzrostu.
Główny nacisk jest położony na współfinansowanie kampanii, mających na celu informowanie konsumentów o unijnych systemach jakości, takich jak:
rolnictwo ekologiczne,
chroniona nazwa pochodzenia (CHNP),
chronione oznaczenie geograficzne (CHOG),
gwarantowana tradycyjna specjalność (GTS).
Zaproszenia do składania wniosków zostaną opublikowane w styczniu 2018 r. na stronie internetowej CHAFEA: https://ec.europa.eu/chafea/agri/newsroom-and-events/news
am
Źródło: MRiRW