Jeronimo Martins Polska zakłada, że w tym roku zacieśni współpracę z polskimi producentami warzyw i owoców, które sprzedawane są w sieci handlowej. Docelowo do końca roku ten współczynnik ma wynieść 90 procent.
Skorzystać na tym mają przede wszystkim drobni producenci oraz małe rodzinne gospodarstwa rolne. Z początkiem roku Biedronka wprowadza nowe stanowiska – lokalnych kupców warzyw i owoców. Ich rola będzie prosta: mają nawiązywać współpracę z mniejszymi producentami warzyw i owoców, będą odwiedzać małe gospodarstwa i zachęcać do współpracy z siecią.
– Naszą strategią jest współpraca z polskimi dostawcami świeżych warzyw i owoców. Chcemy, aby naszymi dostawcami mogli również zostać mniejsi producenci, którzy nie operują w skali całego kraju. Lokalni kupcy, których zadaniem będzie przede wszystkim praca w terenie, pomogą mniejszym gospodarstwom nawiązać współprace z najbardziej przewidywalnym i pewnym odbiorcą na rynku, jakim jest sieć Biedronka. Przez 25 lat razem z naszymi dostawcami rozszerzaliśmy ofertę wysokiej jakości produktów świeżych i teraz robimy kolejny krok. W ten sposób dajemy impuls do rozwoju dla mniejszych gospodarstw rolnych w Polsce - mówi Marek Walencik, dyrektor kategorii warzyw i owoców w sieci Biedronka.
Pierwsze efekty nowego rozwiązania w postaci lokalnej oferty jabłek, ziemniaków, czy pomidorów będą widoczne w sklepach sieci Biedronka od wiosny br. W 2020 roku ze wszystkich uprawianych na terenie Polski warzyw i owoców, które sprzedała sieć Biedronka, ponad 70% warzyw i owoców pochodziło bezpośrednio od producentów, a nie pośredników.
Transport produktów
Sama możliwość współpracy z siecią to jedno, ale transport towarów do Biedronki to co innego. I tutaj Biedronka proponuje rozwiązanie, które może zachęcić drobnych producentów owoców i warzyw.
Nie będą musieli oni posiadać żadnej floty transportowej, czy też linii do pakowania warzyw i owoców. Sieć zaadoptuje proces audytów, by ułatwić rozpoczęcie współpracy z rolnikami. Wprowadzone zostanie także rozliczanie się za pomocą faktur RR.
Jak się zgłosić?
Biedronka oprócz tego, że jej kupcy będą jeździć po Polsce i odwiedzać gospodarstwa, zachęca także samych producentów, aby zgłaszali się do sieci handlowej. Od 1 lutego zostanie uruchomiona platforma kontaktowa ze specjalnym formularzem dla rolników.
Michał Czubak
fot. Biedronka