Firma Coopaman od grudnia ubiegłego roku rozwija markę PEDRONETE, pod szyldem której sprzedaje Fioletowy Czosnek. Hiszpanie promują zalety swojego produktu zwracając uwagę, że znacznie różni się on od innych odmian oferowanych na rynku.
Kampania 2015/2016 dobiega końca. Ceny są dobre i stabilne dzięki niewielkiej ilości zapasów dostępnych na ten moment. - W tym miesiącu zakończymy kampanię z 18 mln kg sprzedanego czosnku i równocześnie rozpoczniemy zbiory najwcześniejszych wiosennych odmian. Będą one dostępne w sprzedaży w czerwcu w większej ilości niż w roku ubiegłym, ponieważ producenci zdecydowali się obsadzić nimi większą powierzchnię - wyjaśnia Rafael Polo z działu reklamy firmy Coopaman.
Pomimo to, 75% produkcji opiera się na Fioletowym Czosnku (Purple Garlic) pochodzącym z Las Pedroñeras, który pozostaje flagowym produktem firmy od 30 lat. - Dla nas Fioletowy Czosnek pozostaje najważniejszy. Produkujemy go sami, kontrolujemy każdy aspekt, od poprawy jakości nasion, utrzymywanie roślin wolnych od chorób wirusowych aż po gotowy towar - tłumaczy Rafael Polo. Ponad 600 członków grupy producenckiej z Las Pedroñeras tworzy największe na świecie zrzeszenie producentów Fioletowego Czosnku.
Po przeprowadzeniu badań rynkowych w ponad 200 punktach sprzedaży w Madrycie okazało się, że owoce takie jak melony, arbuzy, jabłka czy kiwi mają swoje marki, z którymi identyfikują się klienci. Czosnek takiej marki nie posiadał, większość kupujących nie była świadoma pochodzenia główek oraz różnić miedzy poszczególnymi odmianami.
Z tego powodu firma Coopaman wdrożyła ambitny projekt stworzenia rozpoznawalnej marki dla Fioletowego Czosnku pochodzącego z Las Pedroñeras. Akcja ruszyła od grudnia 2015 r. i promuje czosnek pod nazwą PEDROÑETE. Nowa marka zawitała do hiszpańskich regionów, w których ciężko było do tej pory znaleźć Fioletowy Czosnek.
Firma eksportuje 80% swojego czosnku i ma mocną pozycję zarówno w Europie, Środkowym Wschodzie, w Afryce oraz Brazylii. - W ostatnich sezonach zwiększyliśmy transporty do Egiptu, USA i Kanady. Będziemy również eksportować do Holandii, gdzie znaleźliśmy klienta, który będzie sprzedawać nasz towar jako luksusowy. Zainteresowanie czosnkiem o fioletowej łusce na świecie wzrasta - mówi Polo. By wzmocnić markę firma zaprojektowała również specjalne, oryginalne opakowanie - tacki, w których znajdują się po 4 główki owinięte siatką.
Źródło: freshplaza.com