StoryEditor

Jak sprzedać ziemniaki i cebulę z większym zyskiem? Weź udział w seminarium WiOM z Agrosadem

16.02.2021., 00:00h

Już za dwa dni, 18 lutego 2021 roku o godz. 10.00 startuje nasze kolejne webinarium. Tym razem spotkamy się z firmą Agrosad. Porozmawiamy o tym, jak sprostać wymaganiom odbiorców ziemniaka i cebuli i jak dzięki temu więcej zarobić.

Współgospodarzem spotkania WiOM jest firma Agrosad, działająca w Błaszkach (powiat sieradzki, województwo łódzkie) od roku 1992. Obecnie jest jednym z największych operatorów rynku sieci handlowych i punktów dystrybucyjnych w Polsce.

Od kilku lat wraz z Agrosadem z powodzeniem i w przyjacielskiej atmosferze udało nam się zorganizować wspólnie kilka spotkań zarówno w polu, jak i w przechowalni. Teraz podejmiemy tematykę ziemniaczano-cebulową.

Wejście do sieci handlowych nie jest łatwe, a jeszcze trudniejsze okazuje się sprostanie ich wymaganiom  nawet, gdy nie obrodziło, gdy trudno kupić warzywa w rozsądnej cenie lub gdy podaż przewyższa popyt. Warto więc poznać możliwości kontraktacji, umożliwiające bezpieczne „lądowanie” nawet w skrajnych sezonach.

Dlatego podczas naszego webinarium wspólnie z Agrosadem poszukamy odpowiedzi na pytanie: jak sprostać wymaganiom odbiorców ziemniaka i cebuli, a jednocześnie dobrze na tym zarobić.

W programie m.in.:

1. Utrzymanie standardów jakościowych na polu - Rafał Woźniak – Kierownik ds. Kontraktacji firmy Agrosad
  • Wady uprawowe ziemniaka – charakterystyka najpopularniejszych wad powstających podczas upraw i zbiorów
  • Odmianowość ziemniaka – selekcja odmian wg różnych kryteriów (typy kulinarne, odporność przechowalnicza, odporność produkcyjno-handlowa)
  • GlobalGAP – Standard coraz częściej wymagany przez sieci handlowe
2. Utrzymanie standardów jakościowych podczas produkcji - Rafał Wągrowski – Kierownik ds. zarządzania jakością firmy Agrosad
  • Wady przechowalnicze – charakterystyka najpopularniejszych wad powstałych podczas przechowywania surowca; zmiany surowca w czasie sezonu
  • Współtworzenie specyfikacji handlowych – współpraca pomiędzy dostawcą a sieciami handlowymi; tworzenie nowych produktów
  • Testy produkcyjne – próby jakościowe oraz klasyfikacja surowca oraz opakowań
3. „Solana Polska, odmiany na dziś i na jutro” – Robert Roszewski, wiceprezes zarządu Solana Polska

4. „Złota w polu i w przechowalni. Cebule z Hazery to złoty interes” – Mariusz Płucinik, Hazera

5. “Dobór odmiany – klucz do sukcesu w produkcji i konfekcjonowaniu ziemniaka” Damian Wojciechowski, Europlant

6. Zmiany i nowości w strategiach ochrony ziemniaków i cebuli - Jędrzej Pytkowski, Agrosimex.

7. "PNOS proponuje cebule od Hiszpanów po Rijnsburgery" – Dariusz Kacprzak – dyrektor ds. sprzedaży nasion profesjonalnych

Katarzyna Wójcik, fot. Agrosad

21. listopad 2024 17:20