Głównym rynkiem eksportowym firmy jest w obecnej chwili Wielka Brytania, ale zarząd Green Team zastanawia się nad poszerzeniem go o kraje skandynawskie.
– Słodkie ziemniaki zaczęliśmy testować kilka lat temu, aby sprawdzić, czy możemy je uprawiać tutaj i cieszymy się z pozytywnych efektów naszej pracy. Rozważamy możliwość ich eksportu do Szwecji czy Norwegii, czyli do krajów, w których takie warzywo nie może być uprawiane – wyjaśnia Sazonov. Green Team, zastanawiając się nad wyborem odmian słodkich ziemniaków do eksportu, musiała uwzględnić kwestię czasu ich przechowywania.
– Jesteśmy przekonani, że ukraińskie słodkie ziemniaki świetnie odnalazłyby się na rynku europejskim, o wiele nam bliższym, niż innym krajom eksportującym – USA czy też krajom afrykańskim. Planujemy wysłać kilka palet słodkich ziemniaków na nasze rynki w tym roku, natomiast w przyszłym chcielibyśmy ten transport znacznie zwiększyć. Produkcja ma wzrosnąć z 3 hektarów do 20–30 hektarów – zapewnia Denis Sazonov.
Wielkim sukcesem okazały się nasze markowe opakowania dla dyni piżmowej i obecnie opracowujemy ten sam typ opakowania dla słodkich ziemniaków.
kk
źródło: www.freshplaza.com
StoryEditor