W ostatnich latach utrzymuje się wzrostowa tendencja sprzedaży roślin kulinarnych w doniczkach. Ich rosnąca popularność to przede wszystkim efekt mody na gotowanie zdrowych posiłków, ale także innych aktualnie trendów, w tym zwiększonego zainteresowania konsumentów produktami bio. Świeżość i lepsze walory smakowe roślin z doniczki decydują o ich umacniającej się pozycji względem suszonych liści w formie przypraw.
Jak wskazuje Katarzyna Duda, kierownik ds. administracyjnych i wsparcia operacyjnego w firmie Swedeponic Polska, największym powodzeniem cieszą się mikroliście w doniczkach: jarmuż, słonecznik i groszek. – Oczywiście, nie spada też popularność bazylii, kolendry czy mięty – zaznacza ekspertka.
Biedronka
Największe sieci handlowe już dawno dostrzegły potencjał kategorii i konsekwentnie rozszerzają ofertę. – Biedronka oferuje klientom bogatą gamę ziół w doniczkach i sałat hydroponicznych. Kultura promowania świeżych produktów jest budowana w naszej sieci od lat, ciągle rozwijamy te kategorie, np. poprzez wprowadzanie do asortymentu ziół XL, czy rozszerzanie oferty o nowe odmiany sałaty w doniczkach – mówi Marek Walencik, dyrektor kategorii warzyw i owoców. Dodaje, że w kategorii ziół przoduje bazylia oraz dynamicznie przyrastająca kolendra. – Największą sprzedaż tej grupy asortymentowej notujemy wiosną i latem – tłumaczy Walencik.