StoryEditor

„Wszystkie smaki i kolory papryki”...

19.12.2018., 11:45h

...to tytuł kampanii mającej na celu promocję papryki z południa Mazowsza – z tzw. zagłębia paprykowego – regionu obejmującego m.in. gminy Przytyk, Potworów, Klwów, Radzanów i Stara Błotnica, znanych z uprawy tego warzywa w tunelach foliowych. Z tego regionu pochodzi ok. 90% krajowej produkcji papryki. Kampania jest realizowana przez Zrzeszenie Producentów Papryki RP, dzięki wsparciu ze środków finansowych Funduszu Promocji Owoców i Warzyw, przy wykorzystaniu znaku graficznego „Polska Smakuje”.

Jednym z działań zaplanowanych w ramach kampanii  „Wszystkie smaki i kolory papryki” jest promocja polskiej papryki na wydarzeniach branżowych i konsumenckich, mająca na celu budowanie świadomości dotyczącej walorów zdrowotnych, smakowych, różnorodności i pochodzenia papryki. W ramach tych działań Zrzeszenie Producentów Papryki RP oraz władze gmin z „paprykowego zagłębia” zorganizowały stoisko podczas wrześniowej konferencji Fresh Market 2018. W ekspozycji zaprezentowano rozmaitość form i kolorów papryki. Można było uzyskać informacje na temat walorów tego warzywa, obejrzeć, a także spróbować papryki o różnej barwie, smaku i kształcie oraz przetworów na bazie tego warzywa, przygotowanych przez lokalne stowarzyszenia promujące bogactwo kulturowe gmin z „zagłębia paprykowego”.

 

am

22. listopad 2024 01:26