Międzynarodowy koncern AGCO chce utworzyć własną sieć dystrybucji swoich maszyn. W komunikacie prasowym ogłosił, że z końcem 2017 r. wygasa umowa na sprzedaż marek Fendt, Massey Ferguson, Challenger oraz Fella pomiędzy AGCO, a spółką Korbanek.
AGCO, Your Agriculture Company (NYSE:AGCO) podjął decyzję o restrukturyzacji sieci sprzedaży swoich produktów w Polsce. Powstanie Polski oddział obejmujący nadzór nad wszystkimi markami maszyn i ciągników rolniczych sprzedawanych przez AGCO.
"Krok ten stanowi część strategii rynkowej AGCO w regionie Europy i Bliskiego Wschodu (EME). Obecnie polski oddział AGCO posiada własne, współpracujące z punktami dilerskimi zespoły sprzedażowe dla marek Challenger i Valtra. Po zmianach, do tych dwóch marek dołączą także marki Fendt oraz Massey Fergusson" - podają przedstawiciele AGCO w komunikacie prasowym.
Zgodnie z przyjętą nową strategią rynkową, dotychczasowa umowa AGCO z polskim dystrybutorem Korbanek Sp. z o.o. na sprzedaż marek Fendt, Massey Ferguson, Challenger oraz Fella – wygasa z końcem 2017 r.
Chcielibyśmy przekazać nasze serdeczne podziękowania dla firmy Korbanek za dobrą i wieloletnią współpracę z AGCO.
Państwo Korbanek i ich zespół to profesjonalni partnerzy biznesowi, którzy znacząco przyczynili się do rozwoju AGCO w Polsce - powiedział Rob Smith, Senior Vice President AGCO i Dyrektor Generalny na Europę i Bliski Wschód
AGCO i Korbanek Sp. z o.o. będą kontynuować współpracę do końca trwania wcześniej wspomnianej umowy. W okresie przejściowym firma Korbanek i jej sieć dilerów zapewni sprzedaż, serwis techniczny i dostawę części oraz obsługę gwarancyjną dla klientów posiadających maszyny Fendt i Massey Ferguson - twierdzą przedstawiciele koncernu.
Strategia handlowa i rynkowa AGCO dla obszaru EME ma na celu zacieśnienie współpracy z klientem końcowym oraz zwiększenie jego wiedzy i doświadczenia w zakresie wiodących marek sprzętu rolniczego oferowanego przez AGCO. Realizację tego celu zapewni poszerzenie oferty produktowej i dedykowana sieć dilerów.
"W dalszych zamierzeniach, AGCO planuje wprowadzić dwa kanały dystrybucji oraz w rozwijać sieć dilerów w Polsce. Jeden kanał dystrybucji obejmie marki Fendt i Valtra, a drugi markę Massey Ferguson. Obecni i przyszli dilerzy będą mogli ubiegać się o franczyzę w odniesieniu do wybranej marki i dalej rozwijać współpracę z AGCO" - czytamy w komunikacie AGCO.
źródło: materiały prasowe AGCO
macka