W styczniu bieżącego roku firma Jeronimo Martins, właściciel popularnej sieci Biedronka (przeszło 3100 sklepów w 1100 miejscowościach), zainicjowała projekt współpracy z lokalnymi, polskimi producentami warzyw i owoców.
Do współpracy zapraszani są właściciele również mniejszych gospodarstw. Firma stworzyła nowe stanowiska – lokalnych kupców warzyw i owoców, nawiązujących współpracę z mniejszymi, rodzinnymi producentami warzyw i owoców. Rolnik nie musi mieć profesjonalnej floty transportowej, czy zautomatyzowanej linii do pakowania. Za to bardzo ważna jest jakość oraz identyfikowalność pochodzenia produktu.
Na potrzeby projektu uproszczono proces audytu, który trwa 1–2 tygodni (m.in. badania warzyw czy owoców na pozostałości środków ochrony roślin), potem kwestie formalne (około 1 tygodnia) i można rozpocząć dostawy – do najbliższego centrum dystrybucyjnego Biedronki. Dzięki temu droga warzyw i owoców z pola na półkę sklepową jest znacznie skrócona. Od 1 lutego na stronie internetowej Biedronki widnieje formularz zgłoszeniowy, trafiający (po wypełnieniu przez rolnika) bezpośrednio do kupców odpowiedzialnych za kategorię warzyw i owoców.