Jem ze smakiem to projekt mający na celu pokazanie konsumentom i osobom prowadzącym sklepy z warzywami, że tak jak jabłka i warzywa mają swoje odmiany.
Każda odmiana przeznaczona jest do innych celów. Jedna marchew nadaje się bardziej do surówek, a inna do przetworzenia na sok.
Na Zjazdowej swoje odmiany zaprezentowała firma Rijk Zwaan Polska. Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa promował projekt Polska Smakuje, w który Warzywniak Premium doskonale się wpisuje.
Na spotkaniu można było zdegustować surówki wykonane przez firmę JAR-DO z Poznania ze smakowitych odmian warzyw prezentowanych przez firmę nasienną.
Firmy DROS oraz Ogródek Dziadunia promowały swoje produkty, wytworzone z warzyw wyprodukowanych w polskich gospodarstwach.
O rodzajach opakowań i ich ważnej roli w łańcuchu logistycznym zgromadzonym słuchaczom opowiedział dr Andrzej Czarnecki z Politechniki Łódzkiej. W jaki sposób zarządzać uprawami, zakupami i sprzedażą, gospodarką magazynową, produkcją, logistyką przedstawił Adam Zimoń z firmy Informia.
Organizatorami spotkania były: redakcja WiOM, Rijk Zwaan Polska, Ł.R.H. Zjazdowa.
Na szerszą relację zapraszamy do numeru WiOM 03/2018, a teraz do galerii na fotorelację ze spotkania.
Zapraszamy też do obejrzenia relacji w Teleexpressie i Agrobiznesie :)
https://teleexpress.tvp.pl/40882086/odmiana-warzyw-ma-znaczenie
http://www.tvp.pl/informacje-rolnicze/agrobiznes/wideo/16012019-1215/40591692
macka